Coffee may help guard against diabetes, research suggests. Coffee has already been linked to a reduced risk of Alzheimer's disease and prostate cancer, but it also appears to improve insulin sensitivity and the development of high blood sugar. Researchers don't know if it's the caffeine in coffee, or antioxidants that show the health benefit.
Not long ago, a study was published that showed that drinking coffee increased blood glucose (BG) levels in people with type 2 diabetes.... Read more »
"Often when we feel depleted, we reach for a cup of coffee," says Dr. Richard Ryan, a professor of psychology at the University of... Read more »
My husband and I knew we were going to try for a baby that August, so I had some advance notice to kick the caffeine habit. Because I had... Read more »
Over the years, coffee has been much maligned as an indulgence, a trigger of blood pressure and brown teeth, a diuretic that works against... Read more »
Ever since I discovered the glycemic index a dozen years ago, I thought that I knew that anything we eat or drink has to have calories for... Read more »
Drinking four cups of coffee per day may halve diabetes risk, a new study has found. Researchers at UCLA say that a diabetes-linked hormone called... Read more »
A review of 18 studies has found that drinking three to four cups of coffee or tea may cut your risk of diabetes by 25 percent. The studies included... Read more »
In a study of more than 28,000 women, researchers at the University of Minnesota found that women who drank coffee, particularly the decaffeinated... Read more »
Java lovers may have a new reason to celebrate. According to research, moderate coffee consumption can lower the risk of depression, Type 2 diabetes,... Read more »
A new study appears to refute the idea that caffeine may prevent diabetes. A researcher at Duke University says that people with Type 2 diabetes have... Read more »