A lack of properly controlled trials is preventing any firm conclusions about the possible benefits of omega-3 for bipolar disorder. Several observational studies have suggested that fish oils and omega-3 docosahexaenioc (DHA) and eicosapentaenoic (EPA) acids have positive effects on the symptoms of depression.
To examine the claims, Oxford University researchers Paul Montgomery, Ph.D., and Alex Richardson, Ph.D., undertook a systematic review of literature. They found that only five studies...

