Studies have shown that adults who drink light-to-moderate amounts of white and red wine, beer, and distilled spirits (hard liquor) are less likely to develop heart disease than those who do not drink at all or are heavy drinkers.
Health and wine
Light-to-moderate alcohol use means having two to seven drinks per week. Heavier drinking can harm the heart. Heart disease is the leading cause of death in people who abuse alcohol.
Some of...
Read moreStudies show a link between red wine and decreased risk of heart disease. Red wine may reduce blood clotting in a way similar to the... Read more »
A just-published research study in the December issue of Diabetes Care evaluated the effects of moderate alcohol intake on blood glucose... Read more »
The French are renown for their exquisite cuisine and fashionable lifestyles. It’s not too hard for us to imagine a French person sitting... Read more »
Have you heard the one about drinking being good for your bones?“Yeah, right,” you say. “Everything fun is bad for me—how can... Read more »
A note from Dr. Cogen: When thinking about the long list of issues today's teens must face, alcohol use is near the top. The pressure... Read more »
One drink a day may help women avoid weight gain, a new study has found. Researchers say women who drank the equivalent of one glass or wine, one... Read more »
Older men and postmenopausal women who have one or two glasses of beer or wine per day appear to have stronger bones than non-drinkers and heavy... Read more »
(Ivanhoe Newswire) -- Drinking wine may reduce the risk of death and relapse among non-Hodgkin's lymphoma patients, according to a new study. "This... Read more »
Breast cancer patients undergoing radiation may be helped by drinking a glass of wine every day. That's because a recent study suggests it may cut... Read more »
Drinking moderate amounts of red wine may reduce smokers' risk of developing lung cancer, a new study suggests. Researchers looked at data on 84,170... Read more »